let's run!
youcanrun

Sjoerd

Hierbij een kleine update naar aanleiding van het volgen van jouw schema.
Ik zit nu midden in de 4e week en het lopen gaat lekker.  Voordat ik begon aan jouw schema, liep ik een rondje van 5 km waarbij ik niet veel verder kwam. Ik probeerde af en toe een tempoversnelling maar dan moest ik daarna wel weer eventjes rustig lopen, om vervolgens weer te gaan hardlopen.  Na het rustig lopen kon ik vaak niet meer in een lekker ritme komen en liep ik zwaar. Nu loop ik toch wel lichter en hou ik het lichamelijk en mentaal veel beter vol.  Sterker nog, ik heb veel plezier met lopen. Het was verbazingwekkend dat ik met 3 x lopen per week, zo snel mijn rondje kon uitbreiden en ook gewoon vol hield. Ik loop in mijn eentje zonder muziek in de polder. Soms staat er harde wind en/of regen, maar dan ben ik het best. Ik loop nu 50 minuten en ik heb op het eind wel wat over. De langzame langduurloop gaat lekker en af en toe de versnelling is wel zwaar maar ik herstel wel lekker tijdens het rustig rennen.
De afgelopen runs verliepen goed zonder problemen. Het voelde goed en voldaan maar ik had aldoor wel het gevoel dat ik meer aan kan. Op zich vreemd want voor het lopen op een schema, was een rondje van 5 km al erg zwaar. Maar mentaal heb ik wel wat vooruitgang geboekt. Nu kijk ik niet meer tegen een afstand op wat ik voorheen wel heel snel deed. Gister liep ik 50 minuten hard met 3 sprintjes van 5 minuten. Misschien waren deze sprintjes wel iets te hard, want ik had het deze keer wel zwaar. Al zat het weer ook niet geheel mee. Nu heb ik voor het eerst ook spierpijn. Het voelt wel goed en ik heb al zin in de volgende ronde. Afgelopen zondag zou ik 50 minuten lopen als langzame langduurloop, echter liep ik al een uur en dat was 9,5 km. Dat liep erg lekker. Bedankt voor je schema en het heeft mij tot heden in ieder geval lekker geholpen.

Met vriendelijke groet,
ing. S.J. (Sjoerd) Jaspers